Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Concediul de vara: cum te asiguri ca nu esti inselat de agentiile de turism

Concediul de vara: cum te asiguri ca nu esti inselat de agentiile de turism
de la 2015-07-10
Concediul de vara: cum te asiguri ca nu esti inselat de agentiile de turism

Este perioada concediului de vara si datele agentiilor de turism arata ca in fiecare an, tot mai multi romani aleg sa isi petreaca vacanta in strainatate. Daca esti unul dintre ei, trebuie sa stii ce drepturi ai inainte de a incheia un contract cu o agentie de turism.


Probabil ai intalnit si tu numeroase cazuri in care persoanele dragi au avut de a face cu fraude sau tentative de fraude in timpul concediului. Unii dintre ei chiar s-au trezit ca au platit pentru oferte care nici macar nu existau.

Pentru a nu-ti strica vacanta de vara si pentru a te asigura ca nu platesti pentru oferte de turism care nu exista, trebuie sa tii cont de urmatoarele sfaturi:

Contractul pe care il vei incheia cu agentia de turism trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele clauze:

    destinatia/destinatiile calatoriei turistice si, in cazul perioadelor de sejur, durata si datele de sosire si de plecare;
    mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile si categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele si locurile de plecare/sosire, la ducere si la intoarcere;
    in cazul in care pachetul de servicii turistice include si cazarea, adresa si categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, in conformitate cu reglementarile tarilor de primire;
    serviciile de masa furnizate: pensiune completa, demipensiune, mic dejun;
    daca realizarea pachetului de servicii turistice necesita un numar minim de persoane, data limita de informare a turistului privind anularea calatoriei turistice comandate;
    ruta;
    vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse in pretul total convenit al pachetului de servicii turistice;
    denumirea si sediul/adresa agentiei/agentiilor de turism organizatoare si, dupa caz, ale agentiei de turism detailiste si ale societatii de asigurari;
    pretul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor in care acesta poate fi modificat, si tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, imbarcare/debarcare in porturi si pe aeroporturi, taxe de turist, daca acestea nu sunt incluse in pretul pachetului de servicii turistice;
    termenele si modalitatea de plata;
    solicitarile speciale ale turistului facute cunoscute agentiei de turism organizatoare sau celei detailiste in momentul efectuarii comenzii si acceptate de cele doua parti;
    termenele in care turistul trebuie sa transmita o eventuala reclamatie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a contractului de calatorie turistica;
    conditiile de modificare si de reziliere a contractului;
    obligatiile agentiei/agentiilor de turism in cazul anularii calatoriei, al inlocuirii sau al neasigurarii unor servicii;
    posibilitatea de transfer al contractului de catre turist unei terte persoane si modul de realizare a acestuia;
    eventualele modificari pe care agentia de turism le poate aduce serviciilor cumparate;
    raspunderea agentiei si despagubirea turistului in cazul nerespectarii clauzelor contractuale;

Agentia de turism trebuie sa furnizeze in scris turistului, intr-un termen stabilit prin contract, inainte de data plecarii, urmatoarele informatii:

    orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de turist in fiecare dintre mijloacele de transport incluse in contract;
    denumirea, sediul/adresa, numarul de telefon si de fax ale reprezentantei locale a organizatorului si/sau a detailistului ori, in lipsa acesteia, cele ale autoritatilor locale care pot ajuta turistul in caz de nevoie; in cazul in care aceste reprezentante sau autoritati locale nu exista, turistul trebuie sa dispuna de un numar de apel de urgenta sau de orice alta informatie care sa ii permita contactarea organizatorului si/sau a detailistului;
    pentru calatoriile si sederile minorilor, informatii care sa permita stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul sederii copilului;
    posibilitatea semnarii unui contract de asigurare facultativa, care sa acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistenta, care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidentare sau de boala.




Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele



Rating:


Nota: 3.67 din 5 - 6 voturi.

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre vacanta de vara

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre agentii de turism

Spune-ne opinia ta despre "Concediul de vara: cum te asiguri ca nu esti inselat de agentiile de turism"



2 + 9 =

Cele mai citite articole

Un stil de viata activ si o alimentatie sanatoasa reprezinta preocuparile principale ale noastre. ...
Incaltamintea inconfortabila, statul prelungit in picioare sau la birou, expunerea la caldura si ...
Atunci cand suntem suparati pe cineva, efervescenta momentului nu trebuie sa ne determine sa ...

Comentarii articole

Spune-ti parerea
Salut,Sunt Adrian si am o Mare Problema cu Țigări-le fumez de foarte mult timp ...
Nu aveti dreptate cu slabitul, este invers ingrasa, eu am facut cura, doua saptamani in fiecare ...
De 2 zile am inceput si eu sa beau ... abia astept sa vad daca da rezultate si la mine, va tin la ...

Horoscop zilnic




Bucura-te zilnic de Frumusetea Ta

Afla 25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania
Citeste zilnic GRATUIT totul
despre sanatate, frumusete, stil!
Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Ebook-ul gratuit

Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton