Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa elaborati un plan de afaceri de succes

Cum sa elaborati un plan de afaceri de succes
Planul de afaceri este un instrument de monitorizare si evaluare a afacerii. Acesta trebuie sa arate ce si-a propus afacerea respectiva, ce a reusit sa realizeze (daca este cazul), daca sunt lucruri pe care si le-a propus si nu le-a realizat sa explice de ce. Cu alte cuvinte sa prezinte atat trecutul afacerii, cat si planurile de viitor si sa justifice pe ce se bazeaza cand considera ca poate sa atinga obiectivele propuse.


Planul de afaceri nu are o structura standard. Exista insa cateva domenii generale pe care trebuie sa le acopere orice plan de afaceri (managementul afacerii, piata si marketingul, situatia financiara).
Ce trebuie sa contina planul de afaceri?
Nivelul pana la care se intra in detaliu la fiecare dintre aceste sectiuni difera foarte mult, in functie de scopul pentru care este realizat planul de afaceri, de etapa in care se afla afacerea respectiva (este in faza de initiativa, este la inceput, este o afacere bine definita care si-a demonstrat deja calitatile), de informatiile disponibile si, desigur, de capacitatile celui care il intocmeste.
1. Rezumatul unui plan de afaceri trebuie sa cuprinda, pe scurt, esenta a tot ce ati spus in continutul lui. Rezumatul are de obicei cateva pagini (2, 3, maxim 5 pagini in cazul planurilor de afaceri foarte complexe).
In rezumat trebuie sa atingeti toate domeniile acoperite de planul de afaceri (marketing, vanzari, furnizori, situatia financiara).
Pentru a putea fi o imagine fidela a planului de afaceri, desi rezumatul este prima parte al acestuia, el se redacteaza ultimul.
2. Descrierea afacerii cuprinde informatiile necesare despre cadrul (contextul) in care se desfasoara afacerea  respectiva. Creati doar o imagine de ansamblu, deci nu este nevoie sa intrati in detalii foarte amanuntite. Descrierea detaliata trebuie sa o faceti in capitolele urmatoare.
3. Clientii (sau grupul-tinta) si concurenta
Clientii  sau  grupul-tinta  sunt  cei  carora  va adresati  produsele  si  serviciile.  Existenta  sau inexistenta lor defineste succesul sau insuccesul afacerii dvs.
Concurentii sunt cei carora trebuie sa le acordati o foarte mare atentie, sa urmariti în permanenta ce aduc nou si ce schimbari fac, sa incercati sa prevedeti toate acestea si sa le luati în calcul.
4. Implementarea afacerii
In aceasta sectiune trebuie sa descrieti detaliat cum organizati ceea ce doriti sa indepliniti.
5. Pozitionarea strategica
Aceasta ultima parte descriptiva este rezultatul sectiunilor anterioare. Ea trebuie conceputa pornind de la ceea ce ati mentionat in celelalte sectiuni. Pozitionarea strategica reprezinta, de fapt, pozitia afacerii dvs. fata de ceilalti cu care intrati in contact si care doriti sa fie relatiile cu acestia.
6. Previziuni financiare
 Exista doua tipuri de informatii:
- informatii  obtinute  pe  baza  inregistrarilor contabile;
- informatii legate de managementul financiar.
Informatiile obtinute pe baza inregistrarilor contabile sunt un set de informatii destul de tehnice, folosind un limbaj specific si, de obicei, destul de greu accesibile unei persoane fara pregatire contabila/financiara.
Informatiile legate de managementul financiar sunt acele informatii cu caracter financiar sau cu implicatii financiare, care nu se regasesc in contabilitatea traditionala sau sunt greu de identificat. Astfel de informatii pot sa fie uneori decisive in vederea evaluarii unei firme sau pentru realizarea unei planificari corecte.
7. Anexe
Un plan de afaceri nu trebuie incarcat cu informatii care nu sunt necesare. In cazul in care considerati ca aceste informatii sunt totusi utile unui eventual evaluator, dar sunt prea tehnice sau prea detaliate pentru a fi introduse in planul de afaceri, puteti sa elaborati un set de anexe.
Genul de informatii care constituie, de obicei, anexe sunt:
- planul de marketing;
- exemple sau copii dupa contractele pe care le aveti cu clientii, furnizorii sau partenerii;
- schite tehnice ale produselor sau ale tehnologiilor pe care le folositi;
- harti, planuri cadastrale.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
50 de exercitii yoga pentru relaxare Ghid practic pentru incepatori


Te-ai gandit vreodata ca yoga ar putea fi solutia pentru problemele tale Solutia pentru a fi sanatos Pentru a avea un corp armonios o minte linistita si un spirit mereu tanar Ei bine yoga chiar este solutia pe care o cauti si chiar iti poate oferi toate aceste lucruri Yoga iti pune la dispozitie modalitati practic nelimitate de a-ti...

Oferta Speciala
valabila 48h

de Sunt Fericita
Redactia Sunt Fericita reprezinta o echipa de 3 femei care cerceteaza zilnic cele mai relevante subiecte pentru cititoarele si cititorii nostri. Informatiile sunt apoi filtrate pentru a fi transpuse intr-o maniera cat mai prietenoasa cu putinta in articolele pe care le parcurgeti cu placere.

Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele



Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Ti-a placut acest articol? Da Like sau trimite-l prin WhatsApp prietenilor tai!

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre plan de afaceri

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre clienti

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre concurenta

Cele mai citite articole

In fiecare etapa a vietii, femeile se confrunta cu schimbari hormonale semnificative, iar una ...
Te-ai simtit vreodata coplesita de haosul din locuinta ta si nu ai stiut cum sa faci fata ...
Semintele de chia nu sunt doar o sursa bogata de nutrienti esentiali, ci si un ingredient versatil ...
Slabeste rapid si scapa de toxine!
 
Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine
 
Citeste zilnic GRATUIT totul
despre sanatate, frumusete, stil!
 
Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Ebook-ul gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
0