Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa faci o prezentare de succes

Cum sa faci o prezentare de succes
1.  Adu-ti aminte de forta primei impresii. Modul cum iti faci intrarea va avea un impact la fel de puternic sau poate chiar mai puternic decat cuvintele pe care le spui. 2.  Pregateste-te si intra intr-o stare de spirit pozitiva. 3.  Cand te prezinti nu folosi jargon sau limbaj tehnic. Explica totul in termeni simpli. |ncearca sa-ti descrii slujba intr-un mod care trezeste interes si care nu-ti adoarme interlocutorii. Nu folosi termeni care nu sunt familiari oricui (de exemplu „Sunt SEO, grad 7“). 4. Este esential sa-ti construiesti credibilitatea inainte ca oamenii sa inceapa sa te asculte cu adevarat. Aceasta in mod special in cazul organizatiilor care apreciaza statutul. Poti fie sa-ti folosesti functia in introducere (de exemplu, „director“ sau „manager“) sau, daca nu ai o functie prea  impozanta, poti accentua beneficiile si credibilitatea companiei (de exemplu: „Lucrez pentru Global Bank, una dintre cele mai mari institutii bancare din lume.“). Daca ai propria ta afacere, te poti prezenta ca fiind fondatorul companiei tale. Daca este o afacere mica, ii poti descrie importanta pentru comunitate. Daca ai castigat vreun premiu, mentioneaza-l in fraza introductiva. 5. Nu divaga de la subiect. Gandeste-te la cele mai importante trei idei pe care vrei sa le comunici si pregateste cate un exemplu scurt (o propozitie) pentru fiecare. Aceste idei trebuie apoi incorporate in mesajul tau principal. 6.  Nu folosi PowerPoint decat in cazuri speciale. Prea multi vorbitori se bazeaza pe PowerPoint, dar diapozitivele au tendinta de a-l distrage pe ascultator si, desi fac impresie, nu te vor ajuta sa-ti atingi scopul. 7.  Mentine contactul vizual si zambeste. Chiar daca mesajul tau este pozitiv, daca pari rezervat si distant iti va fi greu sa construiesti o relatie cu publicul. Asigura-te ca te uiti la intreaga asistenta si nu numai la un grup sau la o parte a incaperii. Poate ca la inceput va trebui sa faci asta in mod constient, dar in timp, cu exercitiu, te vei simti mai confortabil si in largul tau. 8.  Asigura-te ca iti dozezi vocea astfel incat sa fii auzit de oricine, mai ales daca sala in care se desfasoara evenimen tul este mare. Ce poate fi mai rau decat sa faci o prezentare excelenta pe care sa n-o auda nimeni? Daca ai ne voie de mai multe sfaturi referitoa re la prezentari, merita sa investesti intr-un curs cu ajutorul caruia sa-ti imbunatatesti abilitatile. De asemenea, exista carti sau organizatii care iti ofera oportunitatea de a-ti dezvolta abilitatile de vorbitor in public. 9.  Distribuie materiale recapitulative la sfarsitul prezentarii. Evita sa imparti orice material inainte de a vorbi, pentru ca asta le-ar distrage atentia ascultatorilor. Prin distribuirea de còpii la sfarsitul prezentarii intaresti mesajul si maresti probabilitatea ca ascultatorii sa retina ideile principale. 10.  Spune oamenilor ce doresti de la ei ca rezultat al prezentarii tale. Ascultatorii nu trebuie lasati sa ghiceasca ce au de facut sau ce oferi tu. Uneori aceasta etapa este numita „indemnul la actiune“. 11.  Multumeste auditoriului pentru ca te-a ascultat cu atentie. 12.  Exerseaza sustinerea prezentarii in fata oglinzii sau cu un prieten. Cere-i parerea despre claritatea mesajului, despre ritm si verifica daca a inteles ce faci si ce doresti sa faca ceilalti. Mai jos puteti gasi un rezumat al intregului proces: Nume, functie/companie si referinte Mesaj principal Ideea 1 – exemplu Ideea 2 – exemplu Ideea 3 – exemplu Repetarea mesajului principal Indemn la actiune si multumiri Pont Un secret pe care multi vorbitori profesionisti il folosesc atunci cand se adreseaza unui grup este de a alege o persoana cu care sa aiba contact vizual inca de la inceputul discursului. Ajuta daca persoana cu pricina este cam la trei sferturi din adancimea salii, pe mijloc. Apoi vorbitorul isi imagineaza ca are o conversatieunu-la-unu cu acea persoana. Dupa cateva momente, vorbitorul schimba usor directia si se uita in alta parte a salii, conectandu-se cu un alt individ. Aceasta scena se repeta de-a lungul prezentarii. Beneficiul acestei tehnici este ca linisteste nervii vorbitorului. El se simte ca si cand ar purta o conversatie relaxata unu-la-unu. Mai important, desi vorbesti unui individ, audienta simte ca te conectezi cu toti ascultatorii precum cu un intreg.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Franta arta de a trai bine


Franta arta de a trai bine Impresii de calatorie povestite intr-un stil absolut savuros   Informatii inedite descrieri pitoresti intamplari amuzante Vei devora pur si simplu aceasta carte Cartile de calatorii au un farmec aparte Iti permit sa "calatoresti" si tu sa cunosti locuri si culturi noi sa te bucuri de frumusetile...

Oferta Speciala
valabila 48h

de Sunt Fericita
Redactia Sunt Fericita reprezinta o echipa de 3 femei care cerceteaza zilnic cele mai relevante subiecte pentru cititoarele si cititorii nostri. Informatiile sunt apoi filtrate pentru a fi transpuse intr-o maniera cat mai prietenoasa cu putinta in articolele pe care le parcurgeti cu placere.

Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele



Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Cele mai citite articole

Cu totii ne dorim sa obtinem o silueta de invidiat fara prea mult efort, insa acest lucru este mult ...
Alegerea produselor pentru par poate fi o sarcina mult mai complicata decat te-ai astepta. Zilnic ...
Slabeste rapid si scapa de toxine!
 
Gateste sanatos: Top 5 retete Bio
 
Citeste zilnic GRATUIT totul
despre sanatate, frumusete, stil!
 
Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Ebook-ul gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
0