Pamantul, "vizitat" de un asteroid de dimensiuni mici

de SuntFericita.ro la 2020-09-24
Pamantul,
Pamantul va avea un musafir nedescoperit cu rapiditate, acesta fiind "vizitat" de un asteroid de dimensiuni mici care va trece aproape de planeta noastra. Iata ce stim despre el acum.

Astronomii spun ca asteroidul denumit 2020 SW nu se va ciocni cu Pamantul, dar va trece foarte aproape de planeta noastra, mai exact, la o distanta de 27.000 de kilometri- potrivit Centrului pentru Studierea Obiectelor din Apropierea Pamantului (CNEOS) din cadrul Jet Propulsion Laboratory din Pasadena, California. Acesta nu se va putea vedea, insa, cu ochiul liber.

De exemplu, Luna se afla la 384.000 de kilometri de Pamant, iar satelitii TV si meteo sunt situati pe orbita la 35.888 de kilometri distanta.

Oamenii de stiinta nu au precizat dimensiunile exacte ale acestui asteroid, insa estimeaza ca ar avea intre 4,4 si 9,9 metri lungime, conform CNEOS.

Gramatica - Fise de lucru rezolvate pentru clasa a VIII-a

Ghid complet de pregatire pentru un punctaj maxim la limba romana – gramatica – din cadrul Evaluarii Nationale clasa a VIII-a Culegerea de fise si teste pe care ti-o propunem acum urmareste familiarizarea elevilor cu formatul cerintelor de examen recapitularea materiei din programa de examen in timp util ...

Asteroidul 2020 SW a fost descoperit abia saptamana trecuta, la 18 septembrie, de catre observatorul Mount Lemmon Survey din Arizona. Asteroidul se deplaseaza prin spatiu cu viteza de 27/720 km/h, sau 7,7 km/s.

Asteroidul este o roca cu un diametru mai mic de 1.000 km, de obicei compusa din carbon sau metale. De obicei, asteroizii orbiteaza Soarele. Majoritatea asteroizilor din sistemul nostru solar se afla in centura dintre planetele Marte si Jupiter.

Sistemul nostru solar are aproximativ 780.290 de asteroizi, dar nu toti sunt alcatuiti din acelasi material. Oamenii de stiinta ii impart in trei grupuri diferite: metalici, pietrosi si compusi din roci mai argiloase. De asemenea, ei incearca contant sa afle mai multe despre asteroizi.

Nota: 5 din 5 - 1 vot.