La fel ca in cazul tuturor activitatilor ce tin de sectorul alimentar, nimic nu trebuie lasat la voia intamplarii, iar demersul este unul anevoios si plin de provocari. Daca cochetezi cu o asemenea idee de afaceri iata ce trebuie sa iei in calcul atunci cand intri in lumea antreprenoriatului:
1. Pune la punct un plan de afaceri
Chiar daca esti un cofetar excelent, acest lucru nu e de ajuns pentru a deschide un centru pentru comecializarea delicateselor. Trebuie sa te transformi si intr-un antreprenor veritabil, iar acest lucru presupune cunoasterea pietei pe care urmeaza sa-ti desfasori activitatea si a tuturor procedurilor ce tin de demararea unui business. Pentru a nu pierde din vedere niciun detaliu cel mai bine este sa intocmesti un plan de afaceri. O organizare atenta te va ajuta sa estimezi investitiile pe care le implica o cofetarie, sa stabilesti un plan de marketing si o strategie de dezvoltare pe termen mediu sau lung.
Crearea unui plan de afaceri are la baza, intre altele, analiza SWOT, un instrument de audit si analiza care iti va fi de folos sa identifici strategiile care iti vor permite sa creezi un model de business specific companiei tale si sa utilizezi resursele in mod eficient. De asemenea, prin aceasta analiza poti evalua performanta, concurenta, riscul si potentialul afacerii.
2. Cauta locatia potrivita
Alegerea unei locatii adecvate este de o importanta fundamentala atunci cand vrei sa-ti deschizi o cofetarie. Din cauza proprietatilor lor perisabile aceste produse nu pot fi livrate sau transportate in alte zone, ceea ce inseamna ca vei atrage clientii doar prin prisma spatiului ales. Prin urmare, cand selectezi locatia ideala ia in calcul prestigiul zonei, numarul de persoane care trec prin fata cofetariei, posibilitatea de a deschide o terasa de vara sau modul in care vei putea amenaja vitrinele cu delicatese pentru a le fura ochii oamenilor. Mai mult, ia in considerare ca spatiul sa respecte legislatia in domeniu, si anume sa elimine orice potential risc asociat cu siguranta alimentara. Este esentiala posibilitatea de a dota si pozitiona anumite utilaje, fluxul efectiv al productiei care trebuie sa garanteze siguranta maxima, locul prin care intra materia prima, pe unde iese produsul finit sau cum se vor pastra prajiturile.
3. Investeste in echipamente profesionale
In orice cofetarie vei gasi cuptoare profesionale, mixere, frigidere, vitrine, mese de inox, dulapuri, aparate mici, consumabile, matrite, forme sau materiale pentru ambalarea, afisarea ori servirea dulciurilor. Practic, cea mai mare parte a investitiei in laboratorul de cofetarie se indreapta spre echipamente. Acestea trebuie sa fie atragatoare ca aspect si eficiente din punct de vedere al consumului, dar sa te ajute sa obtii adevarate delicatese. Preturile sunt pentru orice buzunar, insa nu ar fi recomandat sa faci rabat la calitate. In plus, intr-o prima faza iti poti achizitiona doar produsele de baza, iar ulterior sa investesti in aparatura mai sofisticata.
4. Acorda atentie legislatiei
Infiintarea firmei si alegerea unei forme juridice este oarecum similara cu deschiderea oricarui magazin dedicat pregatirii si vanzarii de produse alimentare. Lucurile ceva mai complicate au legatura cu obtinerea actelor si autorizatiilor necesare pentru functionarea cofetariei. Iti place sau nu, pentru un laborator de dulciuri vei avea nevoie de autorizatie si certificat de la Directia Sanitar-Veterinara, aviz de la Institutul pentru Situatii de Urgenta, autorizatie de mediu si autorizatie de functionare de la primarie. Sunt necesare analize la cateva sortimente de prajituri, la apa, test de sanitatie, contracte pentru neutralizarea si reciclarea deseurilor alimentare, pentru servicii de salubrizare, dar si pentru servicii de deratizare, dezinfectie si dezinsectie. Acestora li se adauga cursurile de igiena pentru angajati, medicina muncii si SSM. Totodata, tot in scopul respectarii legistaliei trebuie sa folosesti un cantar cu aviz metrologic, produse de curatenie certificate pentru industria alimentara, extinctor si trusa medicala.
5. Angajarea personalului si marketing
La fel ca in orice alta afacere este important sa angajezi oameni pregatiti, capabili sa te ajute sa dezvolti cofetaria. Ca sa obtii succesul, pe langa o echipa grozava si deserturi apetisante, ai nevoie si de promovare. Marketingul este esential ca sa iti scoti cofetaria din anonimat si sa informezi potentialii clienti despre produsele rafinate pe care le comercializezi.
Acorda o atentie sporita oricarui detaliu si cu siguranta vei reusi sa pui bazele unei afaceri de succes. Cu totii iubim dulciurile, insa daca tu ai talentul de a le crea, ia in considerare sfaturile mentionate si transforma-ti pasiunea intr-un laborator de cofetarie!
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
De dor de sufletul lui Andersen - Nichita Stanescu
Texte cu o circulatie foarte restransa si texte inedite ale poetului Nichita Stanescu – un mic tezaur care a stat ascuns vreme de decenii Volumul contine si un corp de texte originale recoltate din arhiva personala a autorului de sotia sa Comoara a fost pastrata de autor intr-un dosar pe coperta caruia a scris De dor...
valabila 48h
Redactia Sunt Fericita reprezinta o echipa de 3 femei care cerceteaza zilnic cele mai relevante subiecte pentru cititoarele si cititorii nostri. Informatiile sunt apoi filtrate pentru a fi transpuse intr-o maniera cat mai prietenoasa cu putinta in articolele pe care le parcurgeti cu placere.
Cat de utila va este aceasta informatie? Noteaza folosind stelele
Rating:Ti-a placut acest articol? Da Like sau trimite-l prin WhatsApp prietenilor tai!