Fii atent la ce limbaj folosesti! Conteaza modul in care vorbesti. Cand asculti oamenii cum vorbesc, vei vedea ca se incadreaza intr-unul din cele trei moduri: Hiper, pozitiv, negativ. Limbajul puterii este pozitiv. Un tur rapid al celor trei moduri ne arata de ce.
Hiper
Traim in epoca lui hiper, exagerat de mare. Celebritatile de pe lista C-urilor sunt inregistrate ca megastaruri, supernove, si ziarele traduc caderile sau revenirile ca dezastre si realizari epocale. Hiper s-a strecurat si in limbajul afa cerilor. Totul este acum strategic: cuvantul strategic este folosit sa descrie totul, de la castigarea principalului tau concurent la planul de redecorare a sediului central. Hiper se refera la folosirea gresita sau exagerata a cuvintelor purtatoare de putere. Fiecare afacere si industrie are propriile cuvinte exagerate. Exemple tipice de cuvinte ale puterii care sunt gresit folosite de obicei se refera la: strategic, important, transformare, realizari epocale, urgent, misiune, dramatic, radical, paradigma, clasa mondiala, excelenta.
Vorbitorilor le place adesea sa asocieze cuvinte exagerate la cele mai recente tendinte manageriale: sigma sase, retehnologizare, competente esentiale, intentie strategica, inovatie valoroasa si co-creare.
Prezentari intregi pot fi construite prin amestecarea cuvintelor puterii si tendintelor intr-o parodie a discursului managerial. Hiper, adesea, impresioneaza vorbitorul, dar rareori il impresioneaza pe ascultatorul vigilent. Prin supralicitarea oricarui lucru, admiratorul lui hiper pierde repede credibilitatea si depreciaza mesajul. Cand se vorbeste despre ceva anume care este cu adevarat strategic, nimeni nu mai acorda credibilitate: sonoritatea este practic aceeasi ca atunci cand au vorbit despre reorganizarea strategica a cafetierelor.
Cuvintele puterii trebuie sa fie folosite rar si cu impact. Daca eviti sa atribui oricarui lucru urgenta si importanta, atunci cand declari ca ceva este important si urgent, oamenii vor observa si vor inclina sa te creada.
Limbajul pozitiv
Limbajul pozitiv transmite incredere si certitudine. Acestea sunt bunuri valoroase in organizatiile in care domina ambiguitatea si nesiguranta. Cateva exemple te vor face sa intelegi.
„Cu siguranta“ fata de „s-ar putea...“ „Cu siguranta“ este pozitiv. „S-ar putea“ si alte exprimari ca „am putea“ sau „probabil ca“ transmit nesiguranta si indoiala. Puterea nu se construieste cu nesiguranta. Trebuie sa avem si sa transmitem incredere.
„Trebuie sa castigam sustinerea lui...“ fata de „daca avem sustinerea lui...“. „Daca“ nu numai ca transmite nesiguranta, dar este si purtatorul semintei esecului impreuna cu scuza de rigoare pentru motivul acesteia. „Trebuie sa“ invita la actiune si preia responsabilitatea obtinerii rezultatului. „Trebuie sa...“ este o cale sigura de captare a provocarilor si a problemelor intr-un mod pozitiv.
„Am constatat ca...“ fata de: „Dupa o analiza mai profunda s-a constatat ca...“ Limbajul pozitiv este scurt, clar si concis. Acesta evita constructii pasiv-reflexive („S-a constatat...“). Daca vorbesti si scrii simplu, te faci inteles.
Se poate intampla inevitabil sa fii prea pozitiv si sa faci promisiuni in graba cand afirmi“ cu siguranta...“ nu-ti parasi familia. „Cu siguranta...“ se poate referi la urmatorii pasi simpli, si nu la obtinerea unor rezultate uluitoare in viitor.
Limbajul negativ
Negativismul este un mod eficient de a evita asumarea responsabilitatii. Este si o modalitate eficienta de a evita puterea: nicio responsabilitate inseamna nicio putere.
Gandeste-te si la colegii tai. Au si asa destule probleme fara ca tu sa le mai transmiti ceva cu negativismul sau pasivitatea ta. Au nevoie de sprijin si solutii: daca esti negativist, tai energia intregii organizatii. Limbajul pe care-l observi aici include comentarii negative directe si, chiar mai periculos, intrebari. Intrebarile par de multe ori utile si patrunzatoare. In practica, ele sunt adesea folosite sa determine nesiguranta, indoiala, conflict si mai multa munca.
Limbajul tipic negativ include:
- Mandria locului ocupat in panteonul limbajului negativ se indreapta spre „Dar“:
- Ai procedat foarte bine, dar...
- Ar putea avea efect, dar...
Nu uita ca totul dinainte de „dar“ este praf in ochi. Ignora ce s-a spus inainte de „dar“, deoarece nu se vrea sa se spuna acel lucru: concentreaza-te numai pe ceea ce s-a spus dupa „dar“.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Vindecarea cu Ki-Kou Secrete si tehnici de respiratie stravechi chinezesti
Tehnicile de respiratie secrete iti dezvaluie cea mai puternica forma de vindecare vazuta vreodata Acestea te pot ajuta sa elimini durerea sa previi atacurile de cord si sa tratezi astmul Toate acestea sunt mentionate intr-un manuscris antic care nu a fost niciodata vazut de catre lumea occidentala Vindecarea cu Ki-Kou Secrete si tehnici de...
Oferta Speciala
valabila 48h
de
SuntFericita.roRedactia Sunt Fericita reprezinta o echipa de 3 femei care cerceteaza zilnic cele mai relevante subiecte pentru cititoarele si cititorii nostri. Informatiile sunt apoi filtrate pentru a fi transpuse intr-o maniera cat mai prietenoasa cu putinta in articolele pe care le parcurgeti cu placere.
Cat de utila va este aceasta informatie? Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota: 5
din 5
- 1 vot.
Ti-a placut acest articol? Da Like sau trimite-l prin WhatsApp prietenilor tai!
Newsletter GRATUIT SuntFericita
Aboneaza-te acum GRATUIT si primesti imediat Raportul Special "
Retete de detoxifiere pe baza de fructe si legume"