Ovidiu Joita, fondatorul agentiei de SEO, iAgency.ro, ne vorbeste despre aceste schimbari si impactul lor in activitatea de promovare a site-urilor.
“In momentul in care Google si-a dezvoltat infrastructura si a reusit sa proceseze un volum mult mai mare de date, a introdus in algoritmii de ranking/sortare a site-urilor, indicatorii de User Experience. Pe intelesul tuturor, acesti indicatori ii transmit motorului de cautare “parerea” vizitatorilor unui site, despre acesta. Si cum Google este un motor de cautare pentru oameni si doreste sa afiseze cele mai relevante si calitative site-uri, nu poate sa nu tina cont de ceea ce-i transmit oamenii. Prin timpii petrecuti pe o pagina web, prin numarul de pagini accesate intr-un site, oamenii ii transmit lui Google cat de calitativa este o pagina web sau un site.
Inainte de a introduce acesti indicatori, in urma cu aproximativ 2 ani, Google analiza indicatori tehnici, de volum. In prezent acesti indicatori de calitate pe care-i proceseaza au schimbat in mare masura activitatea de optimizare SEO. Vizitatorii si cititorii site-urilor au ultimul cuvant de spus, in ceea ce priveste clasarea in Google a unui site.
Din acest motiv, avand de-a face cu parerile oamenilor, transpuse in variabile, serviciile SEO se transforma in mare masura in marketing online. Orice continut purtator de link este important pentru SEO.
Activitatea de SEO este impartita in optimizare On-page (in site) si comunicare Off-page (in afara site-ului). In prezent toate strategiile de SEO trebuie sa tina cont de publicul tinta, valoarea brandului, punctele forte si slabe ale unui business etc, indicatori care fac parte integranta din Marketing online sau, de ce nu, Marketing clasic.
Daca in urma cu cativa ani erau suficiente actiunile de optimizare On-page si achizitia de linkuri pe diferite site-uri, astazi conteaza calitatea ofertei, modul in care aceasta este prezentata vizitatorului, aspectul site-ului, usurinta in navigare pe site si nu in ultimul rand calitatea comunicarii acelui brand pe toate canalele online. Un brand de succes in mediul online trebuie sa fie prezent pe cat mai multe tipuri de site-uri: de stiri, de revista, forumuri, blog-uri, retele sociale, video streeming.
Ori aceasta prezenta online, necesita o strategie de marketing online unitara, o strategie care sa plece de la principiile de baza in SEO. Ca atare volumul de munca necesar pentru a ridica un site in Google este mult mai mare decat inainte. De asemenea calitatea oamenilor care ofera servicii SEO a crescut, acestia trebuind sa inteleaga business-uri diferite, sa cunoasca notiuni de baza in Marketingul online, sa aiba o experienta in SEO de minim 3 ani.
Sigur, toate aceste schimbari au facut ca bugetele minime pentru serviciile SEO, care plecau de la 200-300 de euro/luna, sa creasca la 600-900 de euro/luna. Vorbim aici de bugete minime pentru business-uri cu o concurenta scazuta spre medie, in online. Pentru business-uri cu concurenta ridicata, cum ar fi domeniile de Fashion, IT, Electronice si Electrocasnice, bugetele de SEO pornesc de la 1500 de euro/luna si pot ajunge la peste 5000 de euro/luna, in functie de volumul de munca necesar. “
iAgency.ro este o agentie care ofera servicii SEO si marketing online, ce in 2018 implineste 10 ani de activitate. In portofoliul iAgency.ro exista branduri importante din piata romaneasca de online, cum ar fi Christian Tour, Retargeting.biz, Veloteca, Clinicile Dr Leahu, Charisma sau Melkior.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Prin Bucuresti cu rucsacul in spate
Ca sa nu cada in derizoriu un autor contemporan de literatura de calatorie trebuie sa stie sa spuna povesti frumoase Si mai ales sa le spuna frumos Dan Manusaride a demonstrat ca poate face si una si alta in volumele pe care le-a publicat tot la editura Rentrop & Straton in anii din urma Calatorind prin aer pe apa...
valabila 48h
Redactia Sunt Fericita reprezinta o echipa de 3 femei care cerceteaza zilnic cele mai relevante subiecte pentru cititoarele si cititorii nostri. Informatiile sunt apoi filtrate pentru a fi transpuse intr-o maniera cat mai prietenoasa cu putinta in articolele pe care le parcurgeti cu placere.
Cat de utila va este aceasta informatie? Noteaza folosind stelele
Rating:Ti-a placut acest articol? Da Like sau trimite-l prin WhatsApp prietenilor tai!