Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

7 motive sa consumi mai multe alimente bogate in Omega-3

de Sunt Fericita la 2022-11-22
7 motive sa consumi mai multe alimente bogate in Omega-3
Acizii grasi Omega-3 sunt grasimi esentiale pe care organismul nostru nu le poate produce, dar de care are nevoie pentru a ramane sanatos.


Cele mai importante tipuri de acizi acizi grasi Omega-3 sunt acidul alfa-linoleic (ALA), acidul eicosapentaenoic (EPA) si acidul docosahexaenoic (DHA), iar fiecare dintre ei au beneficii diferite, dar la fel de importante. Acidul alfa-linoleic este responsabil de producerea energiei de care avem nevoie pentru activitatile zilnice si se gaseste mai ales in surse de origine vegetala: uleiuri, nuci, legume cu frunze verzi. Acidul eicosapentaenoic combate inflamatia din corp si are grija de bunastarea psihica, iar acidul docosahexaenoic sustine functiile creierului. Ultimele doua tipuri de acizi grasi esentiali se gasesc mai ales in peste si in fruncte de mare. 
 
In cazul in care alimentatia ta este saraca in acizi grasi Omega-3, te poti confrunta cu alergii, slabiciuni musculare, hipertensiune arteriala, furnicaturi ale mainilor si ale picioarelor care sunt doar cateva dintre simptomele deficitului de Omega-3.
 
Afla in continuare care sunt cele mai importante beneficii ale consumului de peste, uleiuri vegetale si nuci, adica alimente bogate in acizi grasi Omega-3.
 
1. Sustine sanatatea pielii
 
DHA este responsabil de sanatatea membranelor celulare care alcatuiesc o mare parte a pielii. Atunci cand aceste membrane sunt sanatoase, pielea este moale, elastica si fara riduri. De asemenea, DHA controleaza productia de sebum, combate acneea, are grija ca pielea sa ramana hidratata si stopeaza imbatranirea prematura a pielii. La randul sau, EPA blocheaza eliberarea substantei care distruge colaganul dupa expunerea la soare.
 
2. Combate inflamatia din corp
 
Chiar daca prezenta inflamatiei este benefica pentru corp dat fiind ca semnaleaza existenta unei infectii, atunci cand inflamatia persista mai mult timp, aceasta devine cronica si contribuie la aparitia unor boli periculoase. Acizii grasi Omega-3 reduc productia de substante resposabile de inflamatie si grabesc vindecarea.
 
3.  Imbunatateste sanatatea psihica
 
Mai multe studii au demonstrat ca acizii grasi Omega-3 atenueaza simptomele depresiei, iar femeile care consuma peste regulat au riscuri mai mici de a suferi de depresie post-partum. 
 
4. Sustine somnul de calitate
 
Nivelurile scazute de acizi grasi Omega-3 au fost asociate cu probleme de somn la copii si cu apnee obstructiva la adulti, iar nivelurile scazute de DHA atrag dupa sine si niveluri scazute de melatonina - hormonul responsabil pentru un somn bun.  
 
5. Imbunatateste sanatatea oaselor
 
Lipsa de Omega-3 din corp a fost asociata cu o cantitate mai mica de calciu in oase, iar lipsa de calciu poate duce in timp la aparitia osteoporozei. De aceea alimentele bogate In Omega-3 ajuta te ajuta sa ai oase mai puternice. De asemenea, acizii grasi Omega-3 pot trata artrita, scad durerile articulare si cresc forta.
 
6. Sustine sanatatea cardiovasculara
 
O dieta bogata in acizi grasi Omega-3 are mai multe beneficii care, in final, contribuie la o inima sanatoasa. Aceste grasimi bune pot sa scada nivelul de trigliceride, reduc tensiunea arteriala in cazul persoanelor cu hipertensiune arteriala, previn formarea cheagurilor de sange, mentin arterele curate si reduc inflamatia din corp. 
 
7. Sustine sanatatea ochilor
 
DHA face parte din structura retinei ochiului, iar lipsa acestuia poate cauza probleme de vedere. In acelasi timp, grasimile esentiale Omega-3 reduc riscul de degenerescenta maculara – una dintre cauzele principale care duc la aparitia leziunilor permanente ale ochilor si chiar la orbire.
 
Pentru a profita de toate aceste beneficii, trebuie sa te asiguri ca ai o dieta bogata in acizi grasi Omega-3, iar medicii recomanda sa consumam 250-500 mg de EPA si DHA pe zi. Asta inseamna ca 230 de grame de peste (cod, hering, macrou, somon, sardine, ton, stridii si hamsii) pe saptamana iti ofera acest necesar. Suplimentele cu Omega-3 sau uleiul de peste reprezinta o solutie pentru persoanele care consuma mai putin peste sau deloc. Aceste suplimente pot fi administrate in orice parte a zilei, iar efectele pozitive se observa dupa minim 3 luni de la inceperea curei.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Jurnal de tatic


Cresterea copilului de la o zi la un an Posibil Mai curand cresterea parintilor de la o zi la un an JURNAL DE TATIC - un adevarat manual pentru tatici Dar dedicat mamicilor Gata Asteptarea a luat sfarsit Prima carte despre implicarea tatalui in cresterea copilului a venit din tipografie 0 teorie 100 practica zi de zi si mai ales ...

Oferta Speciala
valabila 48h

de Sunt Fericita
Redactia Sunt Fericita reprezinta o echipa de 3 femei care cerceteaza zilnic cele mai relevante subiecte pentru cititoarele si cititorii nostri. Informatiile sunt apoi filtrate pentru a fi transpuse intr-o maniera cat mai prietenoasa cu putinta in articolele pe care le parcurgeti cu placere.

Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele



Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

    Cele mai citite articole

    Anxietatea este un sentiment de neliniste intalnita in anumite situatii (de exemplu cand ai de ...
    Slabeste rapid si scapa de toxine!
     
    Slabeste repede si sanatos. TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani
     
    Citeste zilnic GRATUIT totul
    despre sanatate, frumusete, stil!
     
    Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Ebook-ul gratuit
    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
    0