Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Doua modalitati de inregistrare a nasterii copilului

Doua modalitati de inregistrare a nasterii copilului
Doua modalitati de inregistrare a nasterii copilului

Modalitatea de intocmire a actului de nastere si inregistrarea tardiva a nasterii au fost simplificate, in scopul reducerii numarului de copii neinregistrati in registrele de stare civila si, implicit, pentru asigurarea accesului minorilor la serviciile de sanatate, asistenta sociala, educatie.


Printr-o ordonanta de urgenta, Guvernul a stabilit doua modalitati de inregistrare a nasterii copilului, in functie de termenul in care aceasta se realizeaza:

1. Inregistrarea nasterii copilului se va face, ca regula generala, in termen de 30 de zile de la nastere (comparativ cu 15 zile cat este in prezent).  In acest termen de 30 de zile, ca element de noutate, se stabilesc reguli privind inregistrarea copilului chiar daca, la internarea in unitatea sanitara mama nu poate face dovada identitatii sale cu un act de identitate. Noile reglementari prevad proceduri atat pentru situatia in care mama nu detine act de identitate, din diferite motive (nu s-a eliberat, l-a pierdut sau l-a distrus), cat si pentru situatia in care mama nu a fost inregistraa in evidentele de stare civila si, implicit, nu a detinut niciodata un certificat de nastere.

2. Inregistrarea nasterii se va putea realiza, ca situatie de exceptie, si dupa termenul de 30 de zile, insa prin parcurgerea unor proceduri administrative. Pe langa faptul ca se elimina limitarea de un an in care era posibila stabilirea starii civile pe cale administrativa, actul normativ adoptat astazi elimina procedura de inregistrare tardiva a nasterii realizata in fata instantelor de judecata. Astfel, inregistrarea nasterii peste termenul de 30 de zile se va putea face printr-o aprobare a primarului unitatii administrativ-teritoriale, cu un aviz prealabil al serviciului public comunitar judetean de evidenta a persoanelor sau, dupa caz, al municipiului Bucuresti. De asemenea, fata de situatia actuala, cand pentru inregistrarea tardiva a nasterii se solicita expertiza medico-legala, ordonanta de urgenta adoptata astazi stabileste ca acest document sa fie solicitat numai daca nu exista un certificat medical constatator al nasterii. Astfel de situatii sunt posibile avand in vedere ca textul referitor la inregistrarea nasterii dupa termenul de 30 de zile vizeaza si solutionarea unor cazuri in care nasterea a avut loc cu mult timp in urma si nu se mai gasesc documente doveditoare ale faptului nasterii.

Totodata, avand in vedere ca una din cauzele care au determinat cresterea numarului copiilor nedeclarati la nastere o reprezinta lipsa inregistrarii nasterii mamei, prin actul normativ se stabileste ca odata identificata mama, autoritatile statului (serviciile publice de asistenta sociala) fac demersurile necesare pentru inregistrarea nasterii si obtinerea unui act de identitate de catre mama.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Compuneri pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a


Textele care-ti asigura punctajul maxim la proba de limba romana a examenului de Evaluare Nationala clasa a VIII-a Elaborata de un grup de profesori lucrarea Compuneri pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a are un singur scop instruirea elevului pentru depasirea obstacolului reprezentat de textul cerut indiferent de natura...

Oferta Speciala
valabila 48h


Un alt aspect vizat de ordonanta de urgenta are in vedere simplificarea procedurii de solutionare a cererilor de eliberare a actelor de identitate pentru persoanele internate intr-o institutie sanitara, prin stabilirea unei competente in seama serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor pe raza caruia se afla institutia sanitara.

Aceste modificari legislative au fost decise de Guvern in regim de urgenta avand in vedere situatia copiilor a caror identitate nu poate fi demonstrata si care, astfel, nu pot beneficia de drepturi fundamentale – la sanatate, educatie, asistenta sociala.

Sursa: Guvernul Romaniei
Foto: pixabay.com



Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele



Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Spune-ne opinia ta despre "Doua modalitati de inregistrare a nasterii copilului"

Pentru a putea comenta trebuie sa fiti de acord cu Termeni si conditiile site-ului.


6 - 1 =

Cele mai citite articole

Boala Parkinson este o afectiune a sistemului nervos, care are efecte negative, in mod progresiv, ...
Locuiesti la casa si iti doresti ca si spatiul din curte sa fie amenajat modern, conform celor mai ...
Ne indulcesc zilele cu gustul lor deosebit. Fie ca sunt cu ciocolata, vanilie, ori cu branza, ...

Comentarii articole

Spune-ti parerea
Asa este, ghirlandele luminoase iti pot schimba complet decorul dormitorului. Mi-am achizitionat 2 ...
“Prietenii sunt familia pe care ti-o alegi.” - Asa este!!!
Slabeste rapid si scapa de toxine!
 
Detoxifiere sanatoasa - Ghid complet pentru femei
 
Citeste zilnic GRATUIT totul
despre sanatate, frumusete, stil!
 
Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Ebook-ul gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
0