Drept urmare, retentia angajatilor reprezinta una dintre prioritatile de top ale antreprenorilor.
Toate firmele au nevoie de o echipa loiala si puternica, insa evolutia pietei muncii din ultimii ani ne demonstreaza ca oamenii migreaza cu lejeritate de la o companie la alta, in functie de diferiti factori. De la beneficii salariale pana la programul de lucru sau atmosfera de la birou, angajatii pot accepta oricand o alta oferta atunci cand simt ca locul de munca actual nu-i mai motiveaza. Daca iti doresti un personal productiv si fidel, descopera cateva modalitati prin care poti determina oamenii sa ramana cat mai mult timp alaturi de tine.
1. Recunoaste eforturile si realizarile angajatilor
Inainte de toate, orice persoana isi doreste sa fie apreciata la locul de munca. In calitate de lider, este important sa recunosti eforturile angajatilor si sa recompensezi performanta acestora chiar si printr-un simplu gest de multumire. Oamenii se vor implica si mai mult in proiectele companiei daca observa ca realizarile lor au impact. Ca antreprenor, trebuie sa oferi in permanenta un feedback. Uneori poate fi suficient sa le scoti in evidenta calitatile intr-o sedinta, sa transmiti emailuri de multumire sau sa premiezi trimestrial rezultatele celor mai buni.
2. Creeaza un program de lucru flexibil
Orice persoana isi doreste sa gaseasca un echilibru intre viata personala si cea profesionala. Un adevarat lider trebuie sa fie deschis catre problemele si nevoile angajatilor, sa ii ajute sa-si gestioneze cat mai independent timpul si sarcinile zilnice. Crearea unui program flexibil le ofera oamenilor un sentiment de responsabilitate, dar totodata scoate in evidenta si increderea pe care tu, ca manager, o ai in ei. In acelasi timp, un orar avantajos poate elimina efectele negative pe care anumiti factori, cum ar fi naveta zilnica, le au asupra motivatiei si productivitatii lor.
3. Indreapta-ti atentia spre zona de odihna
Stresul poate fi un factor demotivant pentru orice angajat, chiar daca este multumit de job si compania la care lucreaza. Ca sa inlaturi astfel de sentimente, asigura-te ca echipa ta nu este sufocata cu prea multe sarcini si activitati. Ofera-le timp pentru odihna si pauze de relaxare daca iti doresti sa obtii performanta. Incearca sa creezi o zona speciala pentru reincarcarea bateriilor, dotata cu canapele, muzica, fructe, jocuri sau diferite gustari. Nu uita ca hidratarea este extrem de importanta si aprovizioneaza locatia cu produse La Fantana. Indiferent ca este vorba de ceai, cafea ori apa, lafantana.ro acopera nevoile specifice a diferite segmente pentru a ajuta companiile sa ofere servicii de calitate personalului angajat.
4. Trimite angajatii la cursuri de dezvoltare personala si profesionala
Pune la punct un sistem de training pentru subalternii tai sau trimite-i la cursuri de dezvoltare personala si profesionala. Astfel de actiuni reprezinta o metoda buna de a-i ajuta sa invete lucruri noi si sa evolueze. De asemenea, prin intermediul acestor activitati vei putea elimina starea de plictiseala si plafonare care duce la demotivare atunci cand angajatul considera ca a atins un nivel de autosuficienta. Investind in dezvoltarea sa, il vei stimula sa isi doreasca sa dea in continuare tot ce are mai bun la locul de munca.
5. Ofera beneficii extrasalariale
Indiferent de avantajele oferite in cadrul companiei, oamenii vor fi intotdeauna motivati si de acele beneficii care le pot face viata mai frumoasa sau mai usoara. Un salariu corect ii va face sa lucreze cu placere, insa uneori este recomandat sa le oferi si alte bonusuri pe masura valorii si experientei lor. O asigurare medicala privata, tichete de vacanta, abonamente la sala ori decontarea mesei de pranz pot fi cateva dintre avantajele extrasalariale la care poti apela pentru a motiva personalul. Chiar daca te gandesti ca aceste actiuni vor genera cheltuieli, afla ca costurile sunt minore in comparatie cu rezultatele pe care le vei obtine.
6. Organizeaza evenimente si team building-uri
Subliniaza importanta evenimentelor personale si impartaseste cu intreaga echipa ocaziile importante din viata angajatilor. Aniversarile, zilele onomastice sau nasterea unui copil pot fi sustinute de o mica petrecere in cadrul companiei. Ca sa creezi o legatura si mai puternica intre oameni organizeaza team building-uri unde acestia sa comunice mai mult si sa se simta cu totii in largul lor. O echipa unita inseamna schimb de informatii si experienta, productivitate ridicata si mai multa munca.
In fond, succesul sau esecul unei companii se datoreaza modului in care lucreaza si actioneaza angajatii. Generozitatea unui antreprenor va fi intotdeauna rasplatita de subalterni prin motivare si implicare. Pentru a administra eficient o organizatie este esential ca oamenii de la toate nivelurile sa fie respectati ca indivizi, mai ales ca exista o multime de solutii ce pot fi adoptate pentru a stimula personalul.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Vindecarea cu Ki-Kou Secrete si tehnici de respiratie stravechi chinezesti
Tehnicile de respiratie secrete iti dezvaluie cea mai puternica forma de vindecare vazuta vreodata Acestea te pot ajuta sa elimini durerea sa previi atacurile de cord si sa tratezi astmul Toate acestea sunt mentionate intr-un manuscris antic care nu a fost niciodata vazut de catre lumea occidentala Vindecarea cu Ki-Kou Secrete si tehnici de...
valabila 48h
Redactia Sunt Fericita reprezinta o echipa de 3 femei care cerceteaza zilnic cele mai relevante subiecte pentru cititoarele si cititorii nostri. Informatiile sunt apoi filtrate pentru a fi transpuse intr-o maniera cat mai prietenoasa cu putinta in articolele pe care le parcurgeti cu placere.
Cat de utila va este aceasta informatie? Noteaza folosind stelele
Rating:Ti-a placut acest articol? Da Like sau trimite-l prin WhatsApp prietenilor tai!