Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce buget aloca romanii pentru sarbatorile de iarna

de Alina Ilie la 2015-12-14
Ce buget aloca romanii pentru sarbatorile de iarna
Conform datelor studiului „Cumparaturile de Sarbatori” realizat de MEDNET Marketing Research Center, romanii vor aloca in acest an un buget total de Sarbatori (Craciun si Revelion) de 1.590,16 lei.


Astfel, peste 50% dintre acestia vor cheltui sume intre 1.000 si 3.000 lei pentru Craciun si Revelion, in timp ce o treime dintre oraseni isi vor permite sa cheltuiasca mai putin de 1.000 de lei.

Traditionalisti din fire, romanii isi doresc o masa imbelsugata de Sarbatori. Astfel, daca pentru produsele nealimentare (haine, incaltaminte, cosmetice, ornamente etc.) vor cheltui in medie 402,37 lei, pentru produsele alimentare acestia vor ”scoate din buzunar” un buget cu peste 200 de lei mai mare, respectiv 617,32 lei.

Mai mult decat atat, 511,50 lei este bugetul mediu alocat de acestia pentru cadourile oferite celor dragi cu ocazia Sarbatorilor de Iarna, mai mult decat sunt dispusi sa plateasca pentru iesirile la restaurant/in oras prilejuite de Craciun si Revelion (306,46 lei).
In ceea ce priveste excursiile/calatoriile, bugetul mediu alocat de catre locuitorii din mediul urban (orase mari, mijlocii si mici) in acest scop este de 883,37 lei.

In orasele mari (+100.000 locuitori), suma medie alocata pentru Sarbatorile de Iarna inregistreaza un trend ascendent comparativ cu anul precedent, bugetul mediu calculat pentru aceasta categorie de orase atingand o valoare de 1.626,21 lei (comparativ cu 1.575,70 lei in 2014).

Locuitorii oraselor mari sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult anul acesta pentru a avea o masa imbelsugata, dar si pentru a oferi cadouri celor dragi, si mai putin pentru produse nealimentare, excursii si iesiri la restaurant/in oras.

Astfel, daca in anul 2014 locuitorii oraselor mari intentionau sa cheltuiasca in medie 602,21 lei pe alimente, in 2015 bugetul mediu a inregistrat o crestere pana la valoarea de 638,24 lei.

Pe de alta parte, in aceste orase, cheltuielile pentru produse nealimentare (reprezentand imbracaminte, incaltaminte, ornamente, cosmetice etc.) si-au continuat trendul descendent din anii precedenti, pana la valoarea de 417,75 lei.

Exista si oraseni care nu-si pot permite sa cumpere de Craciun sau Revelion tot ce si-ar dori, din cauza limitarilor financiare. Cei mai multi au mentionat produse nealimentare precum telefoane, laptopuri, tablete si televizoare, dar au fost si persoane care au specificat produse alimentare, in special carne si produse din carne (un porc intreg, curcan etc.).

In orasele mari, cei care se vor bucura de Sarbatorile de Iarna mergand in excursii/calatorii, sunt dispusi sa aloce un buget mai mic, comparativ cu anul 2014 (1.008,46 lei in 2015 si 1.149,31 lei in 2014).

Nici in ceea ce priveste iesirile la restaurant si/sau in oras, orasenii din localitatile mari (+100.000 locuitori) nu si-au extins bugetul fata de anul precedent (337,92 lei buget mediu in 2015, fata de 372,87 lei in 2014).

Atunci cand vorbim de cadourile oferite celor dragi, orasenii din localitatile mari (+100.000 locuitori) sunt mai darnici, comparativ cu anii precedenti, intentionand sa ”scoata din buzunar” pentru a-i bucura pe cei apropiati, o suma medie de 512,75 lei.

In ceea ce priveste cadourile ocazionate de Sarbatorile de Iarna (Craciun si Revelion), peste 90% dintre oraseni si-au exprimat anul acesta intentia de a cumpara cadouri celor dragi.

In topul preferintelor vor fi indragitele dulciuri, mentionate la acest capitol de peste 55% dintre oraseni.
Si pentru ca toti ne dorim sa ne innoim de Sarbatori, mai ales atunci cand vine vorba de petrecerea de Revelion, pe locul 2 in topul preferintelor se afla articolele de imbracaminte si incaltaminte (54,7% dintre oraseni intentionand sa le ofere cadou).

De asemenea, avand in vedere ”explozia” de oferte a retailerilor in ceea ce priveste seturile de cosmetice numai bune pentru a fi oferite in dar, nu-i de mirare ca parfumurile si cosmeticele sunt pe locul 3 in topul preferintelor in materie de cadouri (54,3%). Si, nu in ultimul rand, jucariile sunt si ele in topul listelor de cadouri ale orasenilor.

Principalii ”destinatari” ai cadourilor de Sarbatori (atat Craciun, cat si Revelion) sunt membrii familiei (sotul/sotia, partenerul(a), copiii, parintii, fratii, surorile etc.).

In ceea ce priveste cumpararea traditionalului brad natural de Craciun, se observa o tendinta evidenta a romanilor de a fi mai atenti cu mediul inconjurator, cel mai probabil si datorita impactului numeroaselor campanii media impotriva taierii copacilor.
In acest context, anul acesta, mai putin de 40% dintre romanii din mediul urban (orase mici, mijlocii si mari) si-au exprimat intentia de a cumpara brand natural de Craciun. Majoritatea dintre ei (peste 50%) detin deja un brad artificial, in timp ce aproape 5% nu vor impodobi brad anul acesta.

In ceea ce priveste petrecerea de Revelion, majoritatea orasenilor intervievati aleg sa petreaca in tara (81,5%).

Dintre cei care vor ramane in tara de Revelion, 80,1% vor petrece alaturi de familie, prieteni in propriile locuinte sau ale prietenilor, 8,0% vor merge la un restaurant/club, in timp ce 7,8% vor petrece intr-o statiune montana/balneara din Romania.
Tot alaturi de familie si/sau prieteni vor petrece si cei mai multi dintre cei care vor fi peste granite de Revelion.

***
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national urban (orase mici - sub 30.000 locuitori, orase mijlocii - 30.000-100.000 locuitori, orase mari - peste 100.000 locuitori) in perioada 26 noiembrie - 2 decembrie 2015.

Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 - 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.

Foto: money.aol.co.uk

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Jurnal de tatic


Cresterea copilului de la o zi la un an Posibil Mai curand cresterea parintilor de la o zi la un an JURNAL DE TATIC - un adevarat manual pentru tatici Dar dedicat mamicilor Gata Asteptarea a luat sfarsit Prima carte despre implicarea tatalui in cresterea copilului a venit din tipografie 0 teorie 100 practica zi de zi si mai ales ...

Oferta Speciala
valabila 48h

de Alina Ilie
Alina Ilie s-a alaturat echipei SuntFericita.manager.ro in anul 2013. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre sanatate si stare de bine, diete, frumusete, retete culinare. Are experienta si in domenii precum fiscalitate si contabilitate, idei de afaceri si agricultura.

Cat de utila va este aceasta informatie? Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Ti-a placut acest articol? Da Like sau trimite-l prin WhatsApp prietenilor tai!

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre sarbatori

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre cadouri

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre revelion

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre craciun

Cele mai citite articole

Grasimea de la nivelul abdomenului este inamicul numarul unu al femeilor care isi doresc o talie de ...
Proteinele, pentru majoritatea oamenilor inseamna o portie de carne carne, sursa sigura pe care ...
Pietrele la rinichi, infectiile de tract urinar sau cancerul renal sunt doar cateva dintre ...
Slabeste rapid si scapa de toxine!
 
Retete de detoxifiere pe baza de fructe si legume
Citeste zilnic GRATUIT totul
despre sanatate, frumusete, stil!
 
Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Ebook-ul gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016