Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

8 Asocieri periculoase pentru sanatate si viata

8 Asocieri periculoase pentru sanatate si viata
1) Fumatul asociat cu utilizarea anticonceptionalelor. Fumatul este oricum foarte nociv. Asociat cu majoritatea tipurilor de pilule contraceptive, riscul aparitiei unor cheaguri de sange capabile sa provoace tromboze creste semnificativ. Asocierea tigarilor cu anticonceptionalele creste probabilitatea de deces ca urmare a trombozelor. 2) Dusul fierbinte dupa sport. Antrenamentul genereaza, printre efectele imediate, cresterea temperaturii si dilatarea vaselor sanguine. In aceste conditii, dusul/baia cu apa fierbinte este total contraindicat(a) imediat dupa antrenament. In plus, daca apa este fierbinte umiditatea aerului creste mai mult si mai rapid. Riscul dusului fierbinte dupa sport este de suprasolicitare a inimii si accidente vasculare. Faceti dus dupa ce respiratia revine si folositi apa calduta, nu fierbinte. 3) Insuficienta/lipsa somnului si cafeaua. Lipsa somnului creste secretia unor hormoni care maresc ritmul cardiac si tensiunea arteriala. Cafeaua creste si ea tensiunea arteriala. Riscul de accident vascular creste semnificativ, in mod evident. Acelasi efect periculos o are si combinatia dintre lipsa somnului si stres sau suprasolicitare fizica. Dupa o noapte cu putin somn este indicat sa nu “fortati”, sa nu consumati energizante, ci sa permiteti organismului sa functioneze la o “turatie” mai redusa. 4) Alcoolul si energizantele. Energizantele (cafea, bauturi energizante etc.), prin efectul lor de excitant cerebral, creeaza doar iluzia unei stari de luciditate apropiate celei “normale” (corespunzatoare alcoolemiei 0). Aceasta “pacaleala” poate conduce la decizii gresite si accidente grave (fie ca persoana afectata decide sa conduca, practica un sport ce implica riscuri sau desfasoara alte activitati cu potential periculos in conditiile date). 5) Somnul dupa betie. Daca persoana in cauza nu este pozitionata cu fata in jos (astfel incat totusi sa poata respira) si nu este supravegheata, exista riscul de inec. 6) Efortul fizic practicat intr-un spatiu poluat cu fum de tigara. Nu trebuie sa ne gandim la efort fizic de intensitate ridicata. Situatia cea mai frecventa este dansul intr-un club neaerisit perfect. Fumul de tigara ajunge in cantitati mai mari in plamani, deoarece respiratia este mai ampla iar frecventa sa mai ridicata. 7 ) Conducerea masinii si oboseala. Conducerea dupa o noapte cu doar 4 ore de somn este la fel de nesigura, conform rezultatelor unor experimente (realizate in conditii controlate), ca si conducerea cu o alcoolemie de 0,7-0,9 la mie. Sofatul dupa o noapte alba echivaleaza cu sofatul in conditiile unei alcoolemii de 1-1,3 la mie (riscul de accident fiind foarte ridicat). Daca sunteti obosit(a) si chiar trebuie sa conduceti, tineti cont ca: -    pe de o parte, folosirea unor energizante (spre deosebire de scenariul “sofat dupa consum de alcool”) creste capacitatea de a conduce (dar in niciun caz la nivelul “normal”); -    pe de alta parte, combinatia energizante-nesomn creste riscul accidentelor vasculare (mai mult decat cei 2 factori luati separat). 8 ) Hidratarea insuficienta in timpul calatoriilor lungi (indeosebi cu avionul). Aceasta asociere creste riscul aparitiei cheagurilor de sange la nivelul picioarelor (cheaguri care pot apoi avansa) in conditiile mentinerii aceleiasi pozitii (in sezut, cu picioarele in jos) timp indelungat. Alti factori care favorizeaza aparitia cheagurilor in timpul calatoriilor lungi cu avionul: fumatul, predispozitia genetica pentru tromboza, folosirea anumitor anticonceptionale. Riscul este, teoretic, prezent si in cazul imobilitatii pe perioade mari de timp asociate cu anumite activitati (cum este munca la calculator). In astfel de situatii este insa mult mai putin probabil sa nu va ridicati deloc/sa nu va miscati amplu picioarele vreme de 90-120 de minute. Obisnuiti-va ca atunci cand calatoriti pe distante mari sau munciti la calculator sa: - va ridicati si sa mergeti din cand in cand (la fiecare ora) sau, daca nu aveti posibilitatea, macar sa va miscati din timp in timp picioarele; - va hidratati corespunzator.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Mind Aerobics


Descoperiti aceasta inovatie demna de Premiul Nobel care va poate imbunatati functiile cerebrale prin sunete A fost dovedit stiintific faptul ca aceasta tehnologie audio revolutionara dezvolta abilitatile mentale  inlatura stresul imbunatateste capacitatea de concentrare si creativitatea imbunatateste memoria aduce o stare...

Oferta Speciala
valabila 48h

de Sunt Fericita
Redactia Sunt Fericita reprezinta o echipa de 3 femei care cerceteaza zilnic cele mai relevante subiecte pentru cititoarele si cititorii nostri. Informatiile sunt apoi filtrate pentru a fi transpuse intr-o maniera cat mai prietenoasa cu putinta in articolele pe care le parcurgeti cu placere.

Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele



Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre antrenament

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre sport

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre fumatul

Cele mai citite articole

Slabeste rapid si scapa de toxine!
 
Gateste sanatos: Top 5 retete Bio
 
Citeste zilnic GRATUIT totul
despre sanatate, frumusete, stil!
 
Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Ebook-ul gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
0