“Aceste strategii de marketing au in spate mecanisme psihologice, iar dorinta romanului de a imita este foarte mult exploatata de vanzatori. Mai mult, comerciantii mai folosesc si alte arme de influenta, precum reciprocitatea sau raritatea. Reciprocitatea face referire la obligatia de a intoarce favoarea. Spre exemplu, cand un vanzator iti ofera un produs la un pret foarte mic sau chiar gratuit, oamenii simt instinctiv nevoia de a se revansa pentru „favoarea” primita. Acest lucru ii impinge pe multi romani sa cumpere mai mult decat de obicei de la acelasi comerciant. Societatea ne-a educat in aceasta directie, si anume sa intoarcem favorurile si sa nu oferim neconditionat”, afirma psihologul Iuliana Fulas.
Dependenta de cumparaturi este o tulburare psihica
Dependenta de cumparaturi este similara cu adictia de droguri, alcool, jocuri de noroc sau mancatul compulsiv, si apare pe fondul unor carente afective din copilarie sau pe fondul evenimentor traumatizante petrecute la maturitate.
“Oamenii incearca sa compenseze lipsa afectivitatii, lipsa atentiei sau lipsa aprecierii, umpland golul interior cu obiecte, chiar daca le sunt sau nu folositoare. In spatele acestei dependente se afla depresia, anxietatea, sentimentele de culpabilitate, tulburarile de personalitate (de exemplu, tulburarea borderline are ca simptom cumparaturile excesive). Cand sunt reduceri sau oferte gratuite, se pot observa foarte usor persoanele cu aceste comportamente compulsive, ei nu au capacitatea de a rezista tentatiei ofertelor, si au nevoie de ajutor specializat”, considera psihologul Iuliana Fulas.
Potrivit specialistului, factorii care au amplificat aceste comportamente compulsive, pe langa carentele afective din copilarie sau evenimentele traumatizante petrecute la maturitate, se numara perioada de haos si furturi imediat dupa caderea comunismului, dar si criza financiara.
"In psihicul colectiv exista destul de bine impregnata credinta conform careia daca tu ai, posibil sa ai din furt, si poti sa-mi dai si mie gratuit", conchide psihologul Iuliana Fulas.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Prin Bucuresti cu rucsacul in spate
Ca sa nu cada in derizoriu un autor contemporan de literatura de calatorie trebuie sa stie sa spuna povesti frumoase Si mai ales sa le spuna frumos Dan Manusaride a demonstrat ca poate face si una si alta in volumele pe care le-a publicat tot la editura Rentrop & Straton in anii din urma Calatorind prin aer pe apa...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
de SuntFericita.ro
Redactia Sunt Fericita reprezinta o echipa de 3 femei care cerceteaza zilnic cele mai relevante subiecte pentru cititoarele si cititorii nostri. Informatiile sunt apoi filtrate pentru a fi transpuse intr-o maniera cat mai prietenoasa cu putinta in articolele pe care le parcurgeti cu placere.
Redactia Sunt Fericita reprezinta o echipa de 3 femei care cerceteaza zilnic cele mai relevante subiecte pentru cititoarele si cititorii nostri. Informatiile sunt apoi filtrate pentru a fi transpuse intr-o maniera cat mai prietenoasa cu putinta in articolele pe care le parcurgeti cu placere.
Cat de utila va este aceasta informatie? Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota: 5
din 5
- 1 vot.
Ti-a placut acest articol? Da Like sau trimite-l prin WhatsApp prietenilor tai!