Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ce trebuie sa stii inainte de a achizitiona un pachet de servicii turistice

Ce trebuie sa stii inainte de a achizitiona un pachet de servicii turistice
de la 28-Iun-2016
Ce trebuie sa stii inainte de a achizitiona un pachet de servicii turistice
MondenVacante

Specialistii InfoCons (Organizatie pentru Protectia Consumatorilor) ne recomanda sa fim atenti atunci cand achizitionam pachete turistice de la agentiile de turism.


Agentul de turism trebuie sa iti ofere, in scris, in limba romana, detalii corecte si complete despre vacanta pe care o planuiesti (de exemplu: brosuri sau adrese de site-uri). Materialele prezentate trebuie sa contina toate informatiile relevante despre costuri, modalitati de plata, calatorii planificate, locul deplasarii, standarde de confort, mese incluse etc. Pentru cazul in care ar intra in faliment, agentia de turism trebuie sa-ti ofere informatii cu privire la asigurarea existenta in astfel de cazuri. Analizeaza cu atentie continutul contractului inainte de a fi semnat. Daca obligatiile agentului de turism nu se regasesc in mod clar in contract, nu il semna.

Important! Preturile fixate in contract nu pot fi modificate, sub nicio forma, cu mai putin de 20 de zile inainte de plecarea in calatorie. In cazul in care preturile cresc cu peste 10%, indiferent de motivele majorarii, poti rezilia contractul. In acelasi timp, agentia de turism are obligatia de a rambursa imediat toate sumele achitate, inclusiv comisionul.

Ai drepturi, daca vacanta ta este schimbata sau anulata!

Din momentul in care ti-ai rezervat vacanta, agentia de turism nu poate face schimbari majore, cum ar fi schimbarea hotelului sau a datelor calatoriei in afara de cazul in care ai fost de acord cu aceste schimbari, in scris. Daca nu esti de acord cu acestea, ai dreptul la o rambursare imediata, fara penalizari.

Daca apar probleme dupa ce ti-ai inceput calatoria, agentia de turism are anumite obligatii:

– Sa iti ofere o alternativa corespunzatoare, fara majorarea preturilor, pentru ca tu sa iti poti continua calatoria;
– Sa iti returneze diferenta intre sumele platite si serviciile efectiv prestate in timpul calatoriei;
– Daca, din motive intemeiate, nu accepti alternativele propuse, trebuie sa ti se asigure transportul, fara costuri suplimentare, la locul de plecare sau in alta parte, cu acceptul tau;
– Daca este necesar, sa te despagubeasca pentru serviciile pe care nu le-a prestat. In cazul in care esti nemultumit de serviciile oferite, trebuie sa intocmesti o sesizare in scris, cu privire la deficientele constatate la fata locului, pe care sa o transmiti prompt, atat agentiei, cat si prestatorului de servicii turistice (directorul hotelului, restaurantului). Daca sesizarea nu este solutionata sau este solutionata partial, trebuie sa depui la sediul agentiei, dupa incheierea calatoriei, o reclamatie scrisa, in termenul prevazut in contract. Agentia are obligatia sa iti comunice in scris raspunsul, in termen de 30 de zile calendaristice.

Timesharing-ul, o alternativa la vacanta clasica

Cum functioneaza?

Timesharing inseamna ca ai cumparat pentru o perioada mai mare de un an dreptul de a utiliza o unitate de cazare de vacanta (apartament sau vila), pentru un anumit numar de zile, intr-o anumita perioada a anului. Acest acord se refera numai la cazare si, in principiu, nu include si alte servicii, cum ar fi transportul si masa.
Ai dreptul sa te retragi din contract, in 14 zile calendaristice, fara a invoca un motiv.

Ce este important de stiut?

– Inainte de semnarea contractului, nu oferi nicio informatie bancara catre comerciant;
– Chiar daca ai luat hotararea sa semnezi contractul, nu trebuie sa platesti nimic si nici sa dai datele bancare pentru a ti se deschide un depozit;
– Este interzis sa ti se solicite plata oricarei sume in perioada in care ai dreptul de a te retrage din contract;
– Comerciantul este obligat sa ii ofere un numar de informatii precontractuale, clar stabilite, prin intermediul unui formular standard, in functie de tipul contractului incheiat. In cazul in care nu primesti aceste informatii, solicita-le inainte de a lua o decizie.

Sursa: InfoCons.ro
Foto: pixabay.com



Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele



Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre vacanta

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre turism

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre concediu

Spune-ne opinia ta despre "Ce trebuie sa stii inainte de a achizitiona un pachet de servicii turistice"



8 + 10 =

Cele mai citite articole

Magneziul este responsabil pentru numeroase procese biologice. Este al patrulea mineral din punct ...
Tratamentele pe baza de ulei de argan, de ricin, de cocos si de migdale hidrateaza scalpul, reduc ...
Cresterea in greutate favorizeaza acumularea depozitelor de grasime in organism. Acestea pot afecta ...

Comentarii articole

Spune-ti parerea
Tot cautand date despre magneziu si mai ales despre problemele pe care mi le generea lipsa ...
Vorbind cu prietenii despre lipsa magneziului din corp am aflat ca informatii complete se gasesc pe ...
pentru ameliorarea tusei si durerulor de gat, se consuma fierbinte un terci facut din apa fiarta , ...

Horoscop zilnic




Bucura-te zilnic de Frumusetea Ta

Afla 25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania
Citeste zilnic GRATUIT totul
despre sanatate, frumusete, stil!
Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Ebook-ul gratuit

Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton