Homosexualitatea nu se gaseste intr-o gena din ADN, releva un studiu

de SuntFericita.ro la 2019-08-30
Homosexualitatea nu se gaseste intr-o gena din ADN, releva un studiu
Cel mai mare studiu realizat vreodata aspura ADN-ului uman releva faptul ca homosexualitatea nu se regaseste intr-o gena. Atractia femeilor fata de femei sau a barbatilor de barbati nu poate fi localizata intr-o singura gena din ADN.

Concluzia a venit dupa analiza a 500.000 de profiluri ADN. Cercetarea a fost realizata de o echipa de oameni de stiinta din SUA si Europa, iar concluziile lor au fost publicate in revista Science. Astfel, se infirma o ipoteza lansata la inceputul anilor `90, conform careia ar exista "o gena gay" care este la fel de usor de recunoscut ca cea care reda culoarea ochilor.

"Este de facto imposibil sa prezici orientarea sexuala a unei persoane dupa genomul ei", a declarat Ben Neale, membru al Institutului Broad, asociat cu Universitatea Harvard si Massachusetts Institute of Technology (MIT), una dintre numeroasele institutii din care provin autorii studiului.

Chiar si asa, se afirma in studiu ca homosexualitatea are o componenta genetica. Cercetatorii american si europeni confirma, asadar, alte studii de mai mica amploare din trecut. Aduc, insa, o contributie si o clarificare importante: "Nu exista o gena gay unica, ci numeroase mici efecte genetice repartizate in genom", spune Ben Neale, conform Agerpres.

Mediul in care o persoana creste si traieste ii influenteaza sexualitatea mai mult ca ADN-ul

Evaluarea Nationala 2021 Culegere exercitii rezolvate la limba romana clasa a VIII-a

Cel mai simplu si mai eficient mod de pregatire pentru examen   Lucrarea Evaluarea Nationala 2021 Culegere de exercitii rezolvate la limba romana clasa a VIII-a contine o serie de modele de teste care   respecta intocmai programa aprobata de Ministerul Educatiei Nationale  au acelasi format cu cel impus de...

Pentru a explica mai bine concluziile cercetarii, oamenii de stiinta au facut comparatii cu inaltimea oamenilor: efectul genetic este indiscutabil, deoarece inaltimea unei persoane este legata de aceea a parintilor ei. Insa genetica nu explica totul: alimentatia din timpul copilariei are la randul ei un impact puternic asupra inaltimii. Aceste detalii sunt denumite de oamenii de stiinta "factori de mediu".

La fel, pentru riscul cardiac: genele creeaza predispozitii, insa stilul de viata si alimentatia au un rol inca si mai mare.

Noua analiza statistica a permis descoperirea a cinci pozitionari precise pe cromozomii umani, denumite "locus", ce par a fi categoric asociate cu orientarea sexuala, desi fiecare dintre ele are doar o influenta "foarte mica".

Din punct de vedere biologic, daca un marker este asociat cu caderea parului, atunci acest fapt sugereaza o legatura a markerului in cauza cu regularizarea hormonilor sexuali.

In mod asemanator, exista sute sau mii de alti markeri, pe care viitoare analize ce vor fi realizate pe banci mai mari de ADN vor putea sa ii descopere intr-o buna zi.

"Este un comportament complex, in care genetica joaca un rol, dar probabil intr-o maniera minoritara. Efectul factorilor de mediu exista, dar nu am reusit sa il masuram cu exactitate", a adaugat Fah Sathirapongsasuti, cercetator care publica articole pe 23andme.com, un site dedicat testelor ADN, si care a contribuit la realizarea noului studiu furnizand profilurile genetice ale clientilor (voluntari).

Partea principala a analizei a fost realizata pe barbati si femei inclusi in banca britanica UK Biobank, in majoritate de origine europeana, care au raspuns la intrebarea: "Ati avut deja o relatie sexuala cu o persoana de acelasi sex?".

Subiectul analizat si publicat in revista Science este, fara discutie, complicat si sensibili. Doi cercetatori din cadrul studiului au aratat public ca si ei sunt homosexuali, dar sunt convinsi de realitatea descoperirilor facute.

Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Mai multe articole despre adn

Mai multe articole despre studiu

Mai multe articole despre science

Spune-ne opinia ta despre "Homosexualitatea nu se gaseste intr-o gena din ADN, releva un studiu"

8 - 4 =

Copiii vor fi invatati ce inseamna sa fii entomolog in cadrul proiectului "Stiinta iti da aripi".
Fie ca este vorba despre un machiaj discret de zi sau despre un machiaj usor indraznet de seara, ...