Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Homosexualitatea nu se gaseste intr-o gena din ADN, releva un studiu

de Sunt Fericita la 2019-08-30
Homosexualitatea nu se gaseste intr-o gena din ADN, releva un studiu
Cel mai mare studiu realizat vreodata aspura ADN-ului uman releva faptul ca homosexualitatea nu se regaseste intr-o gena. Atractia femeilor fata de femei sau a barbatilor de barbati nu poate fi localizata intr-o singura gena din ADN.

Concluzia a venit dupa analiza a 500.000 de profiluri ADN. Cercetarea a fost realizata de o echipa de oameni de stiinta din SUA si Europa, iar concluziile lor au fost publicate in revista Science. Astfel, se infirma o ipoteza lansata la inceputul anilor `90, conform careia ar exista "o gena gay" care este la fel de usor de recunoscut ca cea care reda culoarea ochilor.

"Este de facto imposibil sa prezici orientarea sexuala a unei persoane dupa genomul ei", a declarat Ben Neale, membru al Institutului Broad, asociat cu Universitatea Harvard si Massachusetts Institute of Technology (MIT), una dintre numeroasele institutii din care provin autorii studiului.

Chiar si asa, se afirma in studiu ca homosexualitatea are o componenta genetica. Cercetatorii american si europeni confirma, asadar, alte studii de mai mica amploare din trecut. Aduc, insa, o contributie si o clarificare importante: "Nu exista o gena gay unica, ci numeroase mici efecte genetice repartizate in genom", spune Ben Neale, conform Agerpres.

Mediul in care o persoana creste si traieste ii influenteaza sexualitatea mai mult ca ADN-ul

Pentru a explica mai bine concluziile cercetarii, oamenii de stiinta au facut comparatii cu inaltimea oamenilor: efectul genetic este indiscutabil, deoarece inaltimea unei persoane este legata de aceea a parintilor ei. Insa genetica nu explica totul: alimentatia din timpul copilariei are la randul ei un impact puternic asupra inaltimii. Aceste detalii sunt denumite de oamenii de stiinta "factori de mediu".

La fel, pentru riscul cardiac: genele creeaza predispozitii, insa stilul de viata si alimentatia au un rol inca si mai mare.

Noua analiza statistica a permis descoperirea a cinci pozitionari precise pe cromozomii umani, denumite "locus", ce par a fi categoric asociate cu orientarea sexuala, desi fiecare dintre ele are doar o influenta "foarte mica".

Din punct de vedere biologic, daca un marker este asociat cu caderea parului, atunci acest fapt sugereaza o legatura a markerului in cauza cu regularizarea hormonilor sexuali.

In mod asemanator, exista sute sau mii de alti markeri, pe care viitoare analize ce vor fi realizate pe banci mai mari de ADN vor putea sa ii descopere intr-o buna zi.

"Este un comportament complex, in care genetica joaca un rol, dar probabil intr-o maniera minoritara. Efectul factorilor de mediu exista, dar nu am reusit sa il masuram cu exactitate", a adaugat Fah Sathirapongsasuti, cercetator care publica articole pe 23andme.com, un site dedicat testelor ADN, si care a contribuit la realizarea noului studiu furnizand profilurile genetice ale clientilor (voluntari).

Partea principala a analizei a fost realizata pe barbati si femei inclusi in banca britanica UK Biobank, in majoritate de origine europeana, care au raspuns la intrebarea: "Ati avut deja o relatie sexuala cu o persoana de acelasi sex?".

Subiectul analizat si publicat in revista Science este, fara discutie, complicat si sensibili. Doi cercetatori din cadrul studiului au aratat public ca si ei sunt homosexuali, dar sunt convinsi de realitatea descoperirilor facute.

50 de exercitii yoga pentru relaxare Ghid practic pentru incepatori

Te-ai gandit vreodata ca yoga ar putea fi solutia pentru problemele tale Solutia pentru a fi sanatos Pentru a avea un corp armonios o minte linistita si un spirit mereu tanar Ei bine yoga chiar este solutia pe care o cauti si chiar iti poate oferi toate aceste lucruri Yoga iti pune la dispozitie modalitati practic nelimitate de a-ti...

de Sunt Fericita
Redactia Sunt Fericita reprezinta o echipa de 3 femei care cerceteaza zilnic cele mai relevante subiecte pentru cititoarele si cititorii nostri. Informatiile sunt apoi filtrate pentru a fi transpuse intr-o maniera cat mai prietenoasa cu putinta in articolele pe care le parcurgeti cu placere.

Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Ti-a placut acest articol? Da Like sau trimite-l prin WhatsApp prietenilor tai!

Mai multe articole despre adn