Da, e adevarat, in doze mici, un pic de stres ajuta, dar cel mai adesea este sursa disconfortului intelectual si fizic. Stresul la birou poate duce la simptome neplacute, ca raceli, dureri de cap, tulburari alimentare, dificultate de concentrare.
Asa ca trebuie sa inveti care este linia de demarcare intre un imbold pe care-l dai angajatilor si inspaimantarea acestora. Iata cateva semnale care-ti dau de stire ca tu esti cauza stresului la birou.
1. Le dai prea multe responsabilitati.
Majoritatea angajatilor sunt deja supraincarcati cu liste de sarcini. Daca le dai ceva in plus de facut, mai ales spre sfarsitul programului sau aproape de dead-line, le dai batai de cap angajatilor. Monitorizeaza cantitatea de munca alocata fiecaruia in parte, pentru a sti cui sa te adresezi cand vine ceva nou de facut pe ultima suta de metri.
2. Tu iei toate deciziile.
Da, tu esti seful – ti se permite sa delegi responsabilitati si sa atribui sarcini de lucru. Dar sarcinile de lucru sunt mult mai stresante daca nu le dai oamenilor sansa sa se exprime, sa-ti poata spune cand e prea mult. Lipsa de control este una din cauzele cunoscute ale stresului, poate una dintre cele mai mari la locul de munca. Angajatii care au dreptul de a comenta, de a oferi feedback, au o mai mare satisfactie a muncii. Angajatii te pot vedea inflexibil fata de nevoiel lor. Normal ca nu toti angajatii au libertate totala. Secretul este sa ai imaginea de ansamblu, sa intelegi de cata rigoare este nevoie.
3. Nu oferi feedback.
Nu este nicio supriza faptul ca uneori angajatii sunt ingrijorati cu privire la calitatea muncii lor. E si criza acum si le e frca sa nu fie dati afara. Sau vor sa promoveze, cine stie. Ca sef, ai o intrebare de pus: Cu ce te mai pot ajuta sa-ti faci treaba?
4. Instructiunile tale sunt in cerneala invizibila.
Nici tu nu stii prea bine ce vrei. Si, daca un angajat nu stie ce se asteapta din partea-i, devine stresat.
5. Nu iei in considerare abilitatile si interesele fiecarui angajat.
Talentele nefolosite duc la frustrare si stres. Asigura-te ca sarcinile de lucru sunt interesante si provocatoare.
6. Mediul de la birou nu este unul placut.
Poate este galagie sau angajatii nu pot sta unul langa altul sau poate scaunele le dau dureri de spate. Conditiile de lucru neplacute nu trebuie subestimate ca factori de stres..
7. Ai putea fi mai dragut.
Este o diferenta intre a fi rigid si a fi rau. Aproximativ 35% dintre angajati au declarat, conform unui studiu de pe Career Builder, ca se simt agresati la locul de munca. Efectele pot duce si la depresie si insomnie/ Reflecteaza un pic asupra comportamentului tau si ai grija sa nu fie considerat ostil.
8. Chiar tu suferi de stres.
Emotiile tale, la fel ca virusii de raceala, se imprastie in birou, daca nu le administrezi cu grija. Asculta putina muzica, ia o pauza, fa niste exercitii.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
In slujba coroanei
Volumul memorialistic & 39;In slujba coroanei& 39; ne invita sa cunoastem perspectiva personala a autorului dl Dan Ion Lazar membru al echipei ce a insotit Familia Regala la revenirea in tara ca martor si participant direct la evenimentele petrecute atunci dar si mai tarziu la activitatile Casei Regale Romane Aflam intai despre...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h

Redactia Sunt Fericita reprezinta o echipa de 3 femei care cerceteaza zilnic cele mai relevante subiecte pentru cititoarele si cititorii nostri. Informatiile sunt apoi filtrate pentru a fi transpuse intr-o maniera cat mai prietenoasa cu putinta in articolele pe care le parcurgeti cu placere.
Newsletter GRATUIT SuntFericita
Aboneaza-te acum GRATUIT si primesti imediat Raportul Special "Retete de detoxifiere pe baza de fructe si legume"
