Suplimentele cu vitamine iti pot afecta ADN-ul

Iei suplimente zilnic? Nu este nicio surpriza daca faci asta, pare logic sa iei o substanta pentru a corecta o deficienta care iti afecteaza sanatatea. In plus, industria suplimentelor are o valoare de zeci de miliarde de dolari, la nivel global, iar segmentul vitaminelor ocupa cea mai mare parte din acestea. Avand in vedere popularitatea si numarul celebritatilor care le folosesc, ai crede ca sunt suficiente dovezi stiintifice care sa le probeze uzul. Se pare ca nu.

De fapt, exista din ce in ce mai multe cercetari care arata ca suplimentele vitaminice nu ofera beneficiile anti-aging, de lupta contra bolilor etc. pe care le promit.
Si recent rezultatele unui studiu de genetica realizat de Centrul de Biotehnologie de la Universitatea din Oslo sugereaza, nici mai mult, nici mai putin, ca antioxidantii sintetici, suplimentele de vitamine altfel spus, pot sa faca rau la nivel celular, afectand ADN-ul.
C. elegans
Studierea geneticii, mai ales a efectelor directe ale unui anumite substante asupra controlului genetic, este un demers dificil de aplicat pe oameni. Tocmai de aceea, grupurile de cercetatori folosesc un organism minuscul – o nematoda de un milimetru numita Caenorhabditis elegans (C. Elegans), pentru a analiza cum proteinele de reparare au grija de diferite tipuri de ADN. C. Elegans traieste aproximativ 25 de zile si are 20.000 de gene, doar cu cateva mii mai putine decat oamenii.
Cercetatorii au descoperit ca specimene de C. Elegans cu inabilitatea de a repara ADN-ul afectat sufera, in fapt, de mai putine efecte fata de ceea ce ne-am imagina. Ele nu acumuleaza stricaciunile ADN-ului care ar cauza imbatranirea. Cunoscuta sub numele de programare, este o dovada ca organismele au diferite mecanisme de combatere a degradarilor oxidative, ceea ce este important pentru producerea de urmasi sanatosi.
Natura foloseste aceasta strategie pentru a minimiza consecintele negative ale inabilitatii sale de a repara ADN-ul.

Evaluarea Nationala Culegere exercitii rezolvate la limba romana clasa a VIII-a

Cel mai simplu si mai eficient mod de pregatire pentru examen   Lucrarea Evaluarea Nationala Culegere de exercitii rezolvate la limba romana clasa a VIII-a contine o serie de modele de teste care   respecta intocmai programa aprobata de Ministerul Educatiei Nationale  au acelasi format cu cel impus de...

Cu alte cuvinte, antioxidantii care lupta cu oxidantii nu reprezinta singura modalitate de a preveni degradarea celulara. Organismele cu celule reprogramate nu beneficiaza in urma antioxidantilor suplimentari. Din contra.
In fiecare din sutele de trilioane de celule din corp, in fiecare zi au loc pana la 200.000 de degradari ale ADN-ului. Degradarea apare in urma unor variati factori de mediu si de stil de viata care duc la aparitia oxidantilor (de aici si ideea ca antioxidantii sunt buni). Numai ca majoritatea degradarilor au loc ca urmare a proceselor naturale de sustinere a vietii, unite sub umbrela imbatranire.
Nu este deci bine sa intervenim in echilibru pe care si-l creeaza organismul intre oxidanti si antioxidanti.

Sursa: care2.com