Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dieta care te scapa de problemele digestive

Dieta care te scapa de problemele digestive
Se estimeaza ca 35 de milioane de oameni din Statele Unite sufera de sindromul intestinului iritabil, o afectiune care provoaca gaze, balonare, crampe abdominale.


Cercetatorii de la Universitatea Monash din Melbourne, Australia au conceput dieta FODMAP pentru a preveni tulburarile gastrointestinale.

FODMAP este o abreviere pentru un grup de carbohidrati care pot fi fermentati sub actiunea bacteriilor din tractul digestiv, ducand astfel disconfort abdominal: balonare, flatulenta, crampe, diaree.

F - Fermentabil (elemente descompuse rapid in intestin de bacterii)
O - Oligozaharide
D - Dizaharide (lactoza)
M - Monozaharide (fructoza)
P - Polioli (indulcitori artificiali precum sorbitol, manitol)

Regimul sarac in alimente fermentabile este esential in controlul simptomelor pacientilor cu aceste probleme.

Astfel, daca suferiti de sindromul colonului iritabil, iata ce nu trebuie sa consumati:

- lapte, branza, inghetata, iaurt;
- ceapa, usturoi;
- mere, pere, caise, mure, cirese, mango, pere, pepene rosu, nectarine, curmale, prune, piersici;
- anghinare, sparanghel, conopida, ciuperci, mazare, sfecla rosie;
- caju, fasole, fistic, tofu, soia;
- nectar de agave, sirop de porumb, xylitol, manitol, sorbitol, miere, sos pesto.

Alimente recomandate:

- porumb, quinoa, orez, ovaz, hrisca;
- faina fara gluten, faina din orez;
- lapte, iaurt si kefir fara lactoza, quinoa, unt;
- peste, carne de pui, oua;
- nuci si seminte (in afara de caju si fisctic);
- broccoli, rosii, morcovi, castraveti, vinete, cartofi, dovlecei, telina, ardeii rosii, spanac;
- banane, afine, merisoare, grapefruit, struguri, kiwi, lamai, lime, mandarine, portocale, papaya, capsuni;
- maioneza, mustar, sos de soia, chilli;
- cacao, nuca de cocos;
- sare, plante aromatice (menta, oregano, patrunjel, cimbru, busuioc, coriandru, rozmarin);
- indulcitori: stevie si zaharina.

Reguli ale dietei:

- respecta orele de masa;
- bea cel putin 8 pahare de apa pe zi;
- limiteaza consumul de alcool si cafea.

Atentie, se recomanda ca dieta FODMAP sa fie urmata sub supravegherea unui nutritionist.

Sursa: mindbodygreen.com
Foto: pixabay.com

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Prin Bucuresti cu rucsacul in spate


Ca sa nu cada in derizoriu un autor contemporan de literatura de calatorie trebuie sa stie sa spuna povesti frumoase Si mai ales sa le spuna frumos Dan Manusaride a demonstrat ca poate face si una si alta  in volumele pe care le-a publicat tot la editura Rentrop & Straton in anii din urma Calatorind prin aer pe apa...

Oferta Speciala
valabila 48h

Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele



Rating:


Nota: 4.59 din 5 - 17 voturi.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre balonare

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre probleme digestive

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre dureri abdominale

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre alimentatie

Cele mai citite articole

Slabeste rapid si scapa de toxine!
 
Gateste sanatos: Top 5 retete Bio
 
Citeste zilnic GRATUIT totul
despre sanatate, frumusete, stil!
 
Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Ebook-ul gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
0