Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce mancam in sezonul rece pentru a tine departe raceala si gripa

Ce mancam in sezonul rece pentru a tine departe raceala si gripa
O alimentatie sanatoasa, bogata in nutrientii necesari, creste rezistenta organismului la imbolnaviri. Iata ce trebuie sa consumam in sezonul rece...


Dieta sanatoasa si echilibrata are un efect major asupra sistemului imunitar, orice dezechilibre nutritionale ducand la probleme de sanatate.

Supele si ciorbele sunt o alegere excelenta pentru pranz sau cina deoarece furnizeaza caldura organismului, iar pe de alta parte, il hidrateaza. Legumele pe care le contin (ceapa, pastarnac, morcovi, etc) sunt o sursa de energie in sezonul rece.

De asemenea, foarte important este sa includem in alimentatie si condimente precum cuisoare, scortisoara, sofran, turmeric deoarece contribuie la cresterea temperaturii corporale.

Se spune ca este mult mai usor sa previi, decat sa vindeci. Datorita proprietatilor curative, ceaiurile din plante medicinale trateaza si vindeca numeroase afectiuni precum bronsita, tuse seaca, etc. Busuiocul, musetelul, galbenelele, sunatoarea ne ajuta la mentinerea unei stari de sanatate optime datorita calitatilor terapeutice extraordinare.

Pentru protejarea sistemului imunitar, in sezonul rece specialistii recomanda consumul fructelor si legumelor. Acestea sunt bogate in vitamina C si contribuie la o stare de sanatate mai buna.

De asemenea, din dieta nu trebuie sa lipseasa produsele lactate. Sunt o sursa de energie si potenteaza funtionarea sistemului imunitar.

Pestele (macrou, hering, somon, cod, ton si sardina) este o sursa acizi grasi omega 3 care asigura apararea organismului in fata virusurilor, bacteriilor, fungilor.

Mai mult decat atat, alimentele bogate in proteine (fasolea, mazarea, soia si lintea, ciupercile) ajuta la intarirea sistemului imunitar in lupta cu factorii patogeni.

Nucile si semintele reprezinta o sursa excelenta de proteine, fosfor, magneziu, potasiu, zinc, calciu. Consumate cu moderatie, reduc riscul de obezitate, diabet, boli de inima.

Sursa: Agerpres
Foto: pixabay.com

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Franta arta de a trai bine


Franta arta de a trai bine Impresii de calatorie povestite intr-un stil absolut savuros   Informatii inedite descrieri pitoresti intamplari amuzante Vei devora pur si simplu aceasta carte Cartile de calatorii au un farmec aparte Iti permit sa "calatoresti" si tu sa cunosti locuri si culturi noi sa te bucuri de frumusetile...

Oferta Speciala
valabila 48h

Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele



Rating:


Nota: 4.73 din 5 - 15 voturi.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre dieta

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre sanatate

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre supe

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre condimente

Articole similare

Ultimele articole


Mai multe articole despre fructe

Cele mai citite articole

Slabeste rapid si scapa de toxine!
 
Gateste sanatos: Top 5 retete Bio
 
Citeste zilnic GRATUIT totul
despre sanatate, frumusete, stil!
 
Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Ebook-ul gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
0